Co trzeci sprzedawany produkt w Europie to marka własna sieci handlowej – wynika z danych firmy Nielsen opracowanych na potrzeby International Private Label Yearbook, publikacji przygotowanej przez targi PLMA 2019. W 17 krajach europejskich, w tym w Polsce, ilościowy udział marek własnych w rynku FMCG przekroczył 30 proc. Eksperci PLMA przewidują, że marek własnych będzie przybywać i będą one pojawiały się w kolejnych kategoriach.
Kosmetyki zawsze skuteczniej niż produkty spożywcze broniły się przed konkurencja marek własnych. I nadal brandy producentów nie ustępują im pola. Nie da się jednak nie zauważyć, że sieci handlowe, nie tylko drogeryjne, coraz odważniej wprowadzają swoje marki w kosmetykach i reagują na wiodące trendy.
Przykładem może być wegańska linia Cien Food For Skin dyskontowej sieci Lidl, do której promocji została zatrudniona Karolina Pisarek – modelka, finalistka 5. edycji konkursu Top Model i jedyna Polka, która znalazła się na prestiżowej liście 100 Najpiękniejszych Twarzy Świata 2018 w rankingu sporządzanym przez TC Candler. Marki własne niczym nie przypominają tez tych sprzed lat, które kojarzyły się przede wszystkim z niską ceną i równie niską jakością.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.