HANDEL |
|
Drogerie korzystają na franczyzie |
4 |
Barbara Goździkowska, prezes sieci drogerii Natura: Wierzę, że rynek kosmetyczny w ciągu najbliższych miesięcy zacznie odbudowywać straty |
10 |
KOSMETYCZNY BIZNES |
|
Tołpa. Naturalność w tradycji marki |
12 |
POSTAW NA PÓŁCE |
|
Nowości, które musisz mieć |
16 |
SPECJALNY DODATEK!
AKADEMIA WIADOMOŚCI KOSMETYCZNYCH: PIELĘGNACJA I HIGIENA SKÓRY |
|
Pokolenie „Z” na rynku naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych |
18 |
Nie każdy produkt antybakteryjny zabija wirusy. Szukaj skutecznych i bezpiecznych preparatów | 22 |
Pielęgnacja dłoni, nawilżanie, regeneracja i kluczowe składniki |
23 |
Kompleksowa pielęgnacja skóry, czyli odpowiedź na różne potrzeby konsumentów | 28 |
Nawilżaj skórę przez cały rok! |
30 |
Nie ma lata bez ochrony UV |
32 |
Domowe spa – relaks i terapia dostępna dla każdego | 34 |
Zwróć uwagę na nowości |
35 |
Efekt szminki jednak działa – wskazują na to dane Nielsena, według których sprzedaż kosmetyków w drugiej połowie maja wyraźnie ruszyła. Zbiegło się to z poluzowaniem pandemicznych obostrzeń – na wolnym powietrzu nie trzeba już chodzić w maskach ochronnych. Sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. rok do roku, do makijażu oczu o 160 proc., a do ust – o 95 proc. Konsumenci chętnie kupują także produkty z innych kategorii kosmetycznych. Już czas by zadbać o ciało, które latem jest bardziej odsłonione. Dlatego pielęgnacji skóry poświęciliśmy kolejną część Akademii Wiadomości Kosmetycznych.
Wzrosty sprzedaży dobre wiadomości po bardzo trudnym kwietniu. To właśnie wtedy handel zaliczył największe tąpnięcie. Wszyscy liczą się z tym, że jeszcze długo potrwa zanim do stanu sprzedaży sprzed pandemii wrócą galerie handlowe, a tym samym trudno będzie ich najemcom dojść do normalnego poziomu sprzedaży. Strat wynikających z blisko dwumiesięcznego lockdown nie zrekompensuje rosnąca sprzedaż online. Jednak, zdaniem Barbary Goździkowskiej, prezes sieci drogerii Natura, w ciągu kilku najbliższych miesięcy rynek kosmetyczny zacznie się odbudowywać. Będą go kształtować troska o zdrowie i higienę, ale także robienie sobie drobnych przyjemności, by poczuć się lepiej, odreagować.
Sieci drogeryjne weryfikują swoje plany inwestycyjne, ale z nich nie rezygnują. Również sieci franczyzowe, które otwierają kolejne drogerie pod swoimi szyldami. Jak twierdzi Teresa Jonas, prezes sieci Drogerie Polskie, paradoksalnie chętnych do przystąpienia do takich projektów jest jeszcze więcej wśród przedsiębiorców działających dotychczas w innych branżach.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.