Sieć drogerii dm-drogerie markt, największy konkurent Rossmanna na niemieckim rynku, wchodzi do Polski. Po kilku latach spekulacji staje się to faktem. Sieć prowadzi rekrutację menedżerów oraz pracowników sklepów, którzy będą rozwijać dm w Polsce. Ponieważ informacja ukazała się tuż przed drukiem pisma, mogliśmy ją tylko zasygnalizować, będziemy wracać do tematu w kolejnych wydaniach.
Z pierwszych reakcji rynku można wywnioskować, że pojawienie się dm jest dobrą informacją dla producentów, ponieważ zyskują potencjalnie mocnego detalistę do rozmów i nie są tak bardzo uzależnieni od jednej sieci drogeryjnej, jak dotychczas. Gorszy wydźwięk ma ta wiadomość dla prywatnych przedsiębiorców prowadzących własne sklepy i zrzeszonych w sieciach franczyzowych – tu istnieje obawa, że kolejna sieć będzie zabierać im klientów, a także budżety marketingowe. Na razie jednak za wcześnie na czarne prognozy, bo dm dopiero prowadzi nabór i szkolenia pracowników i przymierza się do otworzenia pierwszego sklepu.
Z najnowszych danych firmy badawczej Nielsen wynika, że na koniec 2020 r. w Polsce działało 7797 drogerii. Jest to spadek o 3 proc. w porównaniu do 2019 r. co przekłada się na 254 drogerie mniej.
W 2019 r. działalność prowadziło 8051 drogerii, a w 2018 r. 8053 drogerie, liczba sklepów z kosmetykami w tym okresie była więc stabilna. Tę stabilność zapewniają rynkowi drogeryjnemu właśnie sieci, które pomimo niełatwych warunków otwierają nowe sklepy. Ogółem, na koniec 2020 r. w Polsce działało 99 400 sklepów. Najwięcej ubyło małych sklepów spożywczych, bo aż 1670. Zamkniętych zostało także 970 kiosków.
Powodzenie formatów drogeryjnych zależy od kilku czynników – siły marki, lokalizacji, marketingu, oferty i cen. W tym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych” dużo uwagi poświęcamy produktom do włosów – to jedna z największych i najważniejszych kategorii dla sklepów kosmetycznych. W kolejnym przewodniku w ramach Akademii Wiadomości Kosmetycznych sieci drogeryjne i dystrybutorzy deklarują, że będą inwestować w ten asortyment. Szczególnie na pandemii zyskał segment produktów do koloryzacji włosów, ale dobrze poradziły sobie także produkty pielęgnacyjne, które ulegają specjalizacji.
Ponieważ przed nami ciepłe dni i z utęsknieniem wypatrujemy słońca, nie mogło również zabraknąć przeglądu marek, które oferują kosmetyki z filtrami. Jakie nowości wchodzą na rynek? Znajdziecie je Państwo w raporcie na temat opalania.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.