Forum Branży Kosmetycznej było wydarzeniem, na którym skupiły się nasze wysiłki w ostatnich miesiącach. Konferencja odbyła się już po raz 9. Drugi raz w formacie online, który umożliwiał udział w niej każdemu, kto interesuje się rynkiem kosmetycznym, działa już na nim lub dopiero chce na niego wejść.
Całe wydarzenie poświęciliśmy nurtowi eko w różnych jego aspektach obecnych w branży kosmetycznej. Mówiliśmy o naturalnych surowcach, o biodegradowalnych opakowaniach, o konsumentach i ich oczekiwaniach, o tym jakie produkty naturalne chcą wprowadzać sieci drogeryjne. Nie zabrakło wykładów pokazujących, jak wiele wyzwań czeka, zarówno producentów, jak i detalistów, w związku ze zmianami w prawie, które planuje Komisja Europejska. Jedne w ważniejszych to uporządkowanie tematu zielonych deklaracji, czyli komunikatów informujących o korzystnych dla środowiska wartościach produktu.
Te zmiany są konieczne, żeby nie nasilało się zjawisko greenwashingu, czyli potocznie mówiąc ekościemy. Takie określenia jak „świadomy”, „przyjazny dla środowiska”, „zrównoważony”, są dla konsumenta niezrozumiałe, a takie jak „kochamy zwierzęta” niczego nie mówią o produkcie. Według ostatniego raportu Komisji Europejskiej zielone deklaracje nie tylko są zbyt ogólne, ale też naruszają zapisy dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych.
Dzięki znakomitym prelegentom i rozmówcom, a także dzięki partnerom, którzy wsparli konferencję, mogliśmy przekazać uczestnikom Forum cenną wiedzę o rynku, niezbędną w prowadzeniu biznesu. Wiele informacji o segmencie produktów naturalnych, dzięki pracy całej redakcji relacjonującej wydarzenie, znajdziecie Państwo w wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”, które oddajemy w Wasze ręce, a także na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl
W NUMERZE:
BESTSELLERY MIESIĄCA
6 Producenci polecają sprzedażowe hity
FLESZ
8 Czym żyje rynek?
HANDEL
10 Drogerie Jawa nie zwalniają tempa rozwoju
STREFA URODY
14 Maska czy odżywka?
RAPORT SPECJALNY EKO I NATURA
16 Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych.
20 Zainteresowanie ekologią to za mało. Potrzebne jest działanie
24 Producenci kosmetyków wchodzą na wyższy poziom ekologii. Tego oczekują konsumenci
28 Roślinnymi składnikami w zmarszczki
34 Co przekonuje konsumentów do kosmetyków naturalnych?
36 Komisja Europejska ujednolici zielone deklaracje
38 Aloes – eliksir urody
POSTAW NA PÓŁCE
41 Nowości, które musisz mieć!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.