Na 900 mln zł szacuje firma badawcza PMR Market Experts wartość sprzedaży kosmetyków naturalnych w Polsce. Analitycy przewidują, że w najbliższych latach segment ten będzie rósł o 8‑9 proc. rocznie. – Wartość segmentu kosmetyków naturalnych odpowiada ok. 4 proc. wartości całego rynku kosmetycznego w Polsce. To mniej niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego kosmetyki naturalne mają w Polsce wciąż duży potencjał rozwoju – pisze w komentarzu przygotowanym dla naszej redakcji Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego w firmie PMR.
Naturalnym produktom poświęciliśmy w tym wydaniu sporo uwagi. Ich dynamiczny rozwój to jeden z najsilniejszych trendów na rynku kosmetycznym. Choć, jak mówią menedżerowie reprezentujący drogeryjne sieci, ekologiczne kosmetyki nie mają jeszcze dużego udziału w koszyku zakupowym, to niewątpliwie zainteresowanie polskich konsumentów takimi produktami rośnie. Z pewnością można mówić o modzie na kosmetyki naturalne, dlatego niezależnie od tego, czy naprawdę są one naturalnymi, czy tylko tak wyglądają, klienci drogerii sięgają po nie częściej.
Tymczasem w życie weszły przepisy, które dotyczą całej branży kosmetycznej i mają bardzo duży wpływ na to, co konsumenci słyszą o kosmetykach od producentów i na jakiej podstawie dokonują swoich wyborów zakupowych. Chodzi o „Dokument techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych”, który m.in. precyzuje w jaki sposób powinno się stosować deklaracje typu „nie zawiera/free from”. Od 1 lipca br. nie można już np. pisać „nie zawiera parabenów”, ponieważ nie można stawiać w złym świetle składników, które są prawnie dopuszczone do stosowania w produktach kosmetycznych. Za niestosowanie się do wytycznych grożą kary finansowe. Wkrótce przekonamy się, czy i jaki wpływ będą miały te regulacje na nasz rynek.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.