Struktura handlu detalicznego bardzo szybko i gruntownie się zmienia. Hipermarkety walczą o dalsze wzrosty, które jest im coraz trudniej osiągnąć. Dyskonty niezmiennie prą do przodu, ale to w handlu małoformatowym dzieje się najwięcej. Sklepy tradycyjne reorganizują się, dołączają do grup zakupowych albo stawiają na któryś z wielu systemów franczyzowych. Coraz bardziej zacierają się różnice pomiędzy poszczególnymi formatami, koncepty handlowe coraz mocniej się przenikają.
Dziś w centrum uwagi jest konsument, który chce szybko i wygodnie kupić dokładnie to, czego potrzebuje. Kto poprawnie odczyta i w porę zareaguje na pojawiające się trendy, ten zyska przewagę konkurencyjną.
W rozpoznaniu rynku z pewnością pomoże najbardziej kompletna encyklopedia polskiego handlu przygotowana przez redakcje „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych” oraz portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Najnowsza, licząca niemal 500 stron edycja „Przewodnika po handlu w Polsce” szczegółowo opisuje jeden z najważniejszych sektorów naszej gospodarki oraz działające w tym segmencie rynku podmioty. To publikacja, której nie można przegapić. Znajdziecie w niej solidną porcję informacji o blisko 370 sieciach handlowych prowadzących placówki w 34 formatach detalicznych, 145 e-sklepach spożywczych i kosmetycznych, 280 spółdzielniach prowadzących placówki handlowe, ponad 30 sieciach stacji paliw, przy których funkcjonują sklepy, a także spis 30 największych sieci aptek, 32 sieci drogeryjnych, blisko 750 hurtowni ogólnospożywczych oraz 65 dystrybutorów i hurtowni kosmetycznych.
Wszystko to opatrzone wnikliwymi analizami, komentarzami ekspertów i prognozami przygotowanymi przez naszych dziennikarzy, co jeszcze bardziej podnosi wartość „Przewodnika”. Ta część opracowania została podzielona na sześć bloków tematycznych (handel detaliczny, otoczenie prawne, rynek pracy, konsument, e-commerce i nowe technologie). Są to jednocześnie obszary odciskające największe piętno na całym handlu i wpływające na kierunki rozwoju rynku.
By dać możliwie pełny obraz sektora, powołujemy się na dane kilkunastu firm analitycznych. Choć pojawiają się pewne różnice w szacunkach dotyczących sytuacji branży (wynikają z odmiennych metodologii badań), zdecydowaliśmy się zaprezentować wszystkie dane, do których dotarliśmy. W ten sposób powstało unikalne opracowanie – wieloaspektowa wizja rozwoju handlu w Polsce do 2030 roku.
Przewodnik to obowiązkowa pozycja dla wszystkich menadżerów związanych z handlem spożywczym i kosmetyczno-chemicznym oraz dla dyrektorów handlowych czy pracowników działów marketingu firm producenckich i dystrybucyjnych. Życzę owocnej lektury!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.