Zielony handel, hipermarkety przyszłości, rodziny w strategiach detalistów, ukraińskie sieci handlowe w Polsce i Ukrainie - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady z Jeanem-Philippem Magre z E.Leclerc, Janem Skowronem z KiK i Serhiiem Kolesnykiem z Best Marketu.
O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?
- "Trzeba grać kartami, które się ma" - mówi w wywiadzie numeru Jean-Philippe Magre. W rozmowie z Katarzyną Pierzchałą prezes E.Leclerc Polska podsumował 30 lat obecności sieci w naszym kraju i opowiedział, w jakim kierunku zmierza nasz rynek
- Tematem numeru jest "Zielony handel". Jakub Sadowski przeanalizował, czy ofensywa przeciwko ESG prowadzona przez Donalda Trumpa opóźni zieloną transformację również w Europie - i co to oznacza dla sieci handlowych oraz przetwórstwa spożywczego w Polsce
- Michał Kokoszkiewicz podsumowuje polskie przygotowania do wdrożenia nowej ustawy o ROP i podpowiada, jakie rozwiązania i z których krajów warto zapożyczyć
- Większe i częste susze, upały, a nawet wirusy – to wszystko efekt zmian klimatu, który odbija się na całej branży FMCG. Jak producenci żywności i sieci handlowe radzą sobie z tymi wyzwaniami i jak przygotowują się na przyszłość? Temat przeanalizował Paweł Mikos
- Dużo uwagi w nowym numerze "WH" poświęciliśmy Ukrainie. Paweł Jachowski przyjrzał się obecnym nad Wisłą sieciom sklepów z ukraińską żywnością, a także perspektywom rozwoju dużych detalistów z Ukrainy (na czele z Fozzy Group, właścicielem Silpo) na naszym rynku
- Po raz pierwszy publikujemy ranking, który nie dotyczy naszego krajowego podwórka. Na tapet wzięliśmy największe spożywcze sieci handlowe w Ukrainie
- Serhii Kolesnyk, współwłaściciel sieci Best Market i Foodex Express, opowiedział Pawłowi Jachowskiemu o planach rozwoju biznesu
- Ministerstwo Finansów grozi przedsiębiorcom niekorzystnymi zmianami w ustawie o podatku handlowym. Sprawdzamy, kto jeszcze może zostać objęty daniną, która tylko w tym roku przyniesie do budżetu państwa prawie 5 mld zł
- Hipermarkety od lat przeżywają duże trudności, tracąc udziały rynkowe, a coraz częściej nawet sprzedaż. Co dalej? Czy da się jeszcze uratować ten format? Odpowiedzi udzielił Konrad Kaszuba
- KiK rusza z nowymi formatami sklepów i ofertą dla młodych klientów. O tym, jaką drogą chce teraz kroczyć i jakie widzi dla siebie perspektywy, mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci w Polsce
- Rodziny z dziećmi są Świętym Graalem dla sieci handlowych. Jednak spadająca dzietność w Polsce oznacza, że detaliści będą musieli dostosowywać się do nowej rzeczywistości. Jak firmy zmienią swoje strategie w czasie kryzysu demograficznego? Temat przeanalizowała Magdalena Stosio-Róg
- Amerykańscy żołnierze stacjonujący w Jasionce k. Rzeszowa przyczynili się do rozkwitu handlu i gastronomii w stolicy Podkarpacia. Sprawdziliśmy, czy miejscowi przedsiębiorcy obawiają się negatywnych skutków wycofania wojsk USA na swoje biznesy
- Sztuczna inteligencja może ułatwić pracę, ale także... stać się wyzwaniem dla firm z punktu widzenia bezpieczeństwa. Czy zagrożeń faktycznie jest więcej niż szans? Przyjrzeliśmy się dwóm stronom tego medalu
- Ireneusz Wróbel to przedsiębiorca, który od 27 lat z sukcesami prowadzi sklepy Lewiatan, a niedawno został laureatem naszego konkursu Franczyzowy Superbohater. Sylwetkę biznesmena - a w wolnych chwilach żeglarza - przedstawia Katarzyna Pierzchała
- Uwarzyliśmy dla Was grzybowy eliksir. Z artykułu Michała Kokoszkiewicza dowiecie się, czym jest Shroom, kto stoi za tym biznesem i jak ambitne ma plany
- Coraz więcej konsumentów koncentruje się na zdrowiu. Przeanalizowaliśmy, jak trend ten zmienia półki w sklepach
To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawiła naszym Czytelnikom Agnieszka Barańska, dyrektor obszaru marketingu i komunikacji w Aldi Polska
- Aleksandra Gębarowicz z NielsenIQ przyjrzała się ewolucji rynku napojów w Polsce
- Monika Magryta z CMR dostarczyła świeżych danych o sprzedaży słonych przekąsek w sklepach różnych formatów
- Piotr Biela z Grupy Blix przeanalizował, dlaczego klienci i sieci handlowe uciekają od papierowych gazetek
- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher wskazują, dlaczego marka własna to znakomite narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej
- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski namawia Biedronkę i Lidla do wstawienia do sklepów "portali", a Konrad Kaszuba (wraz z sąsiadami) płacze z powodu zabicia relacji sąsiedzkich przez Żabkę
Zachęcamy do lektury!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.