Zapraszamy na szóstą część z przekrojowego cyklu szkoleniowego Wiadomości Kosmetycznych prowadzonego przez ekspertów z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka (DZP): "Wyzwania nowoczesnej firmy w obrocie kosmetykami: prawo i praktyka".
Szóste spotkanie odbędzie się 29 czerwca 2023 r. o godz. 11.00.
Organy nadzoru (Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Inspekcja Handlowa) intensyfikują swoje działania w obszarze kontroli produktów kosmetycznych – zarówno u producentów, jak i u dystrybutorów. Rośnie nie tylko liczba kontrolowanych partii produktów, ale także stwierdzonych nieprawidłowości. Raporty publikowane na stronie UOKiK wskazują jasno, że zasady prawidłowego oznakowania produktów oraz poprawność zamieszczanych tzw. claimów nadal sprawiają problemy uczestnikom rynku. Wątpliwości co do interpretacji niektórych sformułowań zawartych w przepisach (np. „funkcja produktu”), nakładające się kompetencje organów nadzoru oraz, w konsekwencji, różne rozstrzygnięcia w tych samych sprawach, powodują, że przedsiębiorcy są bardziej narażeni na ponoszenie odpowiedzialności – czy to w postaci kar pieniężnych czy nakazów działań (np. konieczność wycofania produktu z obrotu). Jako że wykazy nieprawidłowości są dostępne publicznie, branża wyraża zaniepokojenie również z uwagi na kwestie wizerunkowe. Nieuregulowany w rozporządzeniu kosmetycznym , ani w polskiej ustawie problem rozłożenia odpowiedzialności między osobą odpowiedzialną a dystrybutorem wpływa negatywnie na relacje między partnerami biznesowymi.
W części teoretycznej dowiesz się:
W części praktycznej dowiesz się:
Pozostałe części cyklu:
IV cz. : Zrównoważony rozwój i ESG na rynku kosmetycznym – co czeka rynek w najbliższych latach?
VII cz. : Cosmetovigilance i whistleblowing – co musi wiedzieć każdy producent i dystrybutor na temat informowania o działaniach niepożądanych i nieprawidłowościach?
VIII cz. : Podsumowanie cyklu – co jeszcze jest ważne dla uczestników rynku kosmetycznego? Sesja Q&A.
Eksperci: Maria Papis, Julia Besz
Więcej informacji o cyklu na stronie www: https://www.wgbiznes.pl/cyklszkoleniowydzp
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.