
WH Market - raporty, analizy, przewodniki po rynku. Klucz do sukcesu w handlu!
Raport „Jak zmienić straty w zyski i lojalność klientów, a przy okazji uratować świat?” przygotowany przez redakcję „Wiadomości Handlowych” na podstawie badań UCE Research dowodzi, że ponad połowa Polaków regularnie kupuje produkty, których termin przydatności do spożycia lub użycia zbliża się do końca. To dobra nowina dla mniejszych sieci sklepów, które chcąc ograniczyć straty, mogą utworzyć specjalną promocyjną strefę z żywnością i chemią „last minute”. Odpowiednio przygotowana półka z produktami, którym kończy się okres przydatności do spożycia, może przyciągnąć klientów do małych sklepów i pozwolić im konkurować z dyskontami.
Z badania UCE Research, przeprowadzonego na zlecenie „Wiadomości Handlowych”, wynika, że możliwość kupna produktów „last minute” (ze zbliżającym się do końca terminem przydatności do spożycia) w obniżonej cenie przekonałaby do codziennych wizyt w sklepie aż 72 proc. ankietowanych, przy czym „raczej tak” odpowiedziało na to pytanie 46 proc. ankietowanych, natomiast „zdecydowanie tak” – 26 proc. Utworzenie strefy z tańszymi, ale wciąż pełnowartościowymi artykułami spożywczymi tego typu mogłoby pomóc lokalnym graczom czy pojedynczym placówkom detalicznym z wielkimi sieciami handlowymi, które nie są aż tak skłonne do tego, żeby takie wyroby wyraźnie eksponować.
Polacy byliby w stanie regularnie kupować w lokalnych sieciach handlowych niektóre produkty ze zbliżającym się do końca terminem przydatności do spożycia. Najchętniej wybraliby sery i nabiał – wskazało je prawie 51 proc. badanych przez UCE Research. Dalej znalazły się produkty sypkie, takie jak mąka czy cukier (48 proc.), słodycze (blisko 48 proc.) oraz kawa i herbata (46 proc.). Ponad połowa respondentów chętnie kupowałoby chemię gospodarczą, przecenioną z powodu kończącej się daty przydatności.
Zachęcamy do lektury raportu „Jak zmienić straty w zyski i lojalność klientów, a przy okazji uratować świat?”.
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.