
WH Market - raporty, analizy, przewodniki po rynku. Klucz do sukcesu w handlu!
Raport „Jak kupujemy w czasach inflacji?” opracowany przez agencję badawczą Inquiry i redakcję „Wiadomości Handlowych” przedstawia zmiany w zachowaniu konsumentów związane z obecną sytuacją ekonomiczną oraz rosnącymi cenami produktów. Przedstawiamy w nim genezę kryzysu w Polsce i na Świecie, zmiany rynkowe wpływające na ceny produkcji i na półkach oraz strategie cenowe obrane w ostatnich miesiącach.
W badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu Inquiry spytało Polaków o ich strategie zakupowe i wyłoniło pięć głównych grup, których postawy i style kupowania omówiono w oddzielnym rozdziale.
– Postawy konsumentów nie są jednorodne. W raporcie przedstawiamy pięć segmentów, znacząco różniących się postawami wobec inflacji oraz ich profil demograficzny. Każda z tych grup wymaga innego podejścia i odpowiednio dostosowanej komunikacji – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.
W raporcie „Jak kupujemy w czasach inflacji?” znajdują się również wyniki obszernego badania preferencji zakupowych konsumentów. Z sondażu na reprezentatywnej grupie Polaków dowiadujemy się, gdzie robią oni zakupy spożywcze, jak je planują, z jakich produktów rezygnują, jaka jest ich opinia o markach własnych oraz co zmieniło się w porównaniu do ubiegłego roku. Badacze zapytali konsumentów o ich przewidywania co do wzrostu cen, jak podchodzą do promocji. Zadali im też wiele innych ciekawych pytań, a odpowiedzi na nie mogą pomóc w podjęciu biznesowych decyzji.
Wśród najważniejszych trendów obserwowanych w Polsce wyłania się rezygnacja z niektórych produktów, w tym bio/eko z racji ich wysokiej ceny, zamiana produktów droższych na tańsze, rezygnacja z wyrobów luksusowych oraz coraz większa popularność marek własnych i korzystanie z okazji cenowych.
Mamy nadzieję, że nasz raport pomoże Państwu w kształtowaniu oferty i strategii marketingowej na czas inflacji - życzymy ciekawej lektury!
Oferujemy wartościową wiedzę merytoryczną niezbędną przy podejmowaniu decyzji w handlu. Od analiz całości rynku, przez analizę konkurencji, aż po analizy poszczególnych kategorii pomagamy w codziennej pracy managerów polskiego handlu.
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych, portali specjalistycznych oraz konferencji w obrębie branży spożywczej i kosmetycznej.